Zdravá strava a hubnutí

Jde to k sobě? Rozhodně ano! Jenomže často hladovíme. Už nemusíte při hubnutí hladovět. Jde to i jinak! Žádná posilovna a tisíce kliků denně, zvolte pomalý leč velice účinný způsob a sami uvidíte, že už po pár dnech se budete cítit lépe, skvěle vypadat a navíc budete o pár kilo lehčí. keto dietou shodíte tolik kilogramů, kolik si budete přát. Je založená na štěpení tuků v tkáních. Stačí, když budete jíst jídla bohatá na proteiny neboli bílkoviny. Odtud také pochází její další častý název neboli bílkovinová. Jídla však musí mít speciální hodnoty, aby Vám nechyběly minerály, vitamíny a tak podobně.

zdravý hamburger, se šunkou, klíčky, rajčetem, bulka se semínky, sýr

Stav těla a mysli

Každé omezení stravy má vždy několik kladů i protikladů. Nejčastějším protikladem bývá, že hladovíme a potom ještě navíc kolikrát vše končí neúspěchem v podobě jo-jo efektu, což je pro nás nepříjemné nejenom z hlediska fyzického zdraví, protože se kila opět vrátí, ale také z hlediska psychického stavu, protože si řekneme, že jsme v podstatě ničeho nedocílili a že se nám to nepovedlo, což na sebevědomí také nepřidá. Ne že bychom si hubnutím potřebovali zlepšit sebevědomí, ale člověk pak začne pochybovat o tom, že vůbec něco funguje. Spíš jde o to, že to vnitřně pociťujeme jako nezdar a neúspěch, z čehož může pramenit třeba i špatná nálada přes den a to už se opět podepisuje i na okolním životě.
na jutě je sklenice s olejem, rajčata, poházené těstoviny, paprika

Pro a proti

Bílkovinová strava má rozhodně spoustu kladů. Můžeme si je nyní zmínit. Ano, nemůžete při ní jíst cokoliv, ale to se prostě nedá, když chcete shazovat přebytečné kilogramy. Zopakujeme si nyní základní fakta:


1.       Můžete shodit tolik, kolik potřebujete nebo kolik si přejete.


2.       Netrpíte hlady. Jídlo máte několikrát denně.


3.       Nesetkáte se s jo-jo efektem, pokud vše budete dodržovat, pak není problém udržet si váhu takovou, jaké jste dosáhli.


4.       Svalová hmota zůstává zachována. Nepřicházíte na začátku ani po dobu hubnutí o svaly.


5.       Jíte zdravá jídla bohatá na vitamíny, ovoce, zeleninu, můžete to považovat také za očistu těla.


6.       Snížíte své kilogramy kvůli postavě z pohledu krásy nebo také z pohledu zdraví.


7.       Zvýší se „dobrý cholesterol“.


8.       Nebudete mít chuť na sladké.


9.       Vybírat si přitom můžete z mnoha různých druhů jídel a potravin.


10.   Jídelníček můžeme sestavit i na míru, podle Vašich konkrétních potřeb a požadavků.